Patienten tevredenheid onderzoek

28 augustus, 2019

Medisch Centrum Czaar Peter is geacrediteerd door de NPA, een organisatie die onze kwaliteit controleert. We hebben een tevredenheid onderzoek laten uitvoeren. Daar kwamen de volgende verbeterpunten uit:
1. Wachtenden vinden het gesprek aan de balie te goed verstaanbaar,
2. De toiletten zijn soms erg vies,
3. Wachttijden tijdens het inloopspreekuur zijn te lang.
Met deze punten gaan we aan de slag.

Heeft u suggesties voor verbeteringen? Mail ze naar: assistent@mccp.nl

Gelukkig kregen we ook complimenten, zoals:
1. De praktijk is goed bereikbaar, ook telefonisch,
2. Persoonlijke, betrokken en vriendelijke benadering door alle praktijkmedewerkers,
3. Mensen zijn erg blij met het inloopspreekuur.
Hier zijn we natuurlijk erg blij mee!

Acties:
Hoorbaarheid balie

Uit ons patiënt tevredenheid onderzoek blijkt dat u zich kan storen aan de hoorbaarheid van patiënten informatie aan de balie. Dat vinden we erg vervelend. Daarom gaan we ons uiterste best doen om de informatie aan de balie zoveel mogelijk te beperken. In principe worden alle telefoontjes achter gesloten deuren verwerkt. Maar bij calamiteiten zal de collega die aan de balie zit ook telefonisch mee moeten helpen. We zullen er dan alles doen om te zorgen dat de beller niet door wachtenden geïdentificeerd kan worden.
Om u in de wachtrij voor het spreekuur te kunnen plaatsen hebben we wat gegevens van u nodig. Wilt u deze liever niet hardop doorgeven dan kunt u deze opschrijven. En als we meer informatie van u nodig hebben, bijvoorbeeld over de aard van uw klacht, dan zal onze medewerker u meenemen naar een spreekkamer.
Maar let op: bij calamiteiten kunnen van deze regels afgeweken worden. We hopen op uw begrip.

Vieze toiletten
Ook heeft u aangegeven dat u zich stoort aan de vieze toiletten. Deze worden dagelijks gereinigd door een professioneel schoonmaakbedrijf. We gaan alle gebruikers oproepen om met meer verantwoordelijkheid om te gaan met het gebruik ervan.

Wachttijden inloopspreekuur
Tenslotte gaf u aan dat de wachttijden tijdens het inloopspreekuur te lang zijn. Daarom vragen we u allen om geen voorkeur op te geven. Zo verdeelt de druk zich zo eerlijk mogelijk over behandelaars en patiënten. Geef alleen een voorkeur op als dat noodzakelijk is. Dank voor uw medewerking.